Hemma

Nu är jag hemma från skolan. Jag vet, lite sent men har vart hemma en timme ungefär. Är helt slut. Jag och syrran ska lägga oss i sängen senare och kolla på en film som min syrra sa var jättebra. Får se om den verkligen är bra. Haha. Kan tyvärr inte lägga ut några bilder nu för att jag sitter på min syrras bärbara data och bilderna finns tyvärr inte på den här, men jag får lägga ut dom senare.

Jag kom att tänka på en sak. Jag var tvungen att skriva det här. Asså jag undrar hur vissa tänker i ett förhållande. Hur ska man vara i ett förhållande för att det ska fungera bra? Ska det vara jämställt eller ska den ena partern styra? Det jag tycker är såklart att det ska vara jämställt. Jag tycker att båda ska bestämma och inte bara den ena. Varför blir det så att den ena bara bestämmer och inte den andra? Är den andra partnern rädd och inte vågar visa gränser eller är han/hon bara blind för kärleken? Det är verkligen en stor fråga för mig. Jag undrar varför t ex: den ena partnern visar att hon/han inte bestämmer och han/hon får höra det av sina närmsta, att så kan din partner inte göra. Men varför lyssnar man inte på sina närmsta? okej, dom närmsta kanske inte alltid har rätt men om man verkligen har rätt, varför lyssnar man inte då? Förstår verkligen inte det. Är man rädd för att bli ensam eller vad är det? Vill man bara inte inse det själv eller vill man bara strunta i det och bara leva vidare? Jag som person skulle aldrig tillåta att någon person bestämmer över mig i ett förhållande. Jag vill att det ska vara jämställt i ett förhållande och jag vill att man berättar allt och visar att båda kan bestämma. Jag själv skulle börja tänka efter om någon/några sa till mig varje dag att så kan det inte vara i ett förhållande. Man ska iaf försöka inse ifall det är något som inte stämmer i ett förhållande.Jag förstår att det kan vara jobbigt om man är i en situation men jag vill bara att man tänker efter. Vill man leva så, så får man gärna göra det men kommer man bli lycklig av det i längden? Så tycker jag iaf. Hur tycker ni? Tycker ni att ena partnern ska bestämma o.s.v eller ska båda bestämma? Hur får man ett förhållande att fungera bra så att båda trivs? Jag var tvungen att skriva det här för att man hör så mycket om det, så man börjar tänka efter lite hur det egentligen ligger till.

XoXo


Kommentarer
Postat av: Emeli

Jag tycker precis som dig min underbara vän :)

Jag tror att hon/han som är i den sitsen säger till när det blir för mycket, och personen inte orkar mera!



puss love you <3

2009-03-16 @ 19:58:42
Postat av: Jaag

Ja, det hoppas jag med. :)



puss love u ! <3

2009-03-17 @ 16:54:20
URL: http://marilyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0